Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 01/2017Drukuj informację Ogłoszenie numer: 01/2017Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Kierownik Zespołu ds Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Szczytnie
Wymiar etatu: Pełny etat
Ilość etatów: 1 etat
Wydział: Zespół Pieczy Zastępczej
Data udostępnienia: 2017-03-28
Ogłoszono dnia: 2017-03-28 przez Alicja Dąbrowska
Termin składania dokumentów: 2017-04-07 15:30:00
Nr ogłoszenia: 01/2017
Zlecający: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Szczytnie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe pedagogiczne.
- Staż pracy: ogółem pięć lat, w tym trzy lata pracy w pomocy społecznej.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
- Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
- Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
- Znajomość obowiązujących przepisów prawnych realizowanych przez Zespół rodzinnej pieczy zastępczej,w szczególności ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przepisów wykonawczych do ustawy.
- Znajomość przepisów kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- Umiejętność właściwej organizacji pracy w zespole.
b. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną - 2 lata.
- Doświadczenie w pracy z zespołem, umiejętność kierowania ludźmi i rozwiązywania konfliktów.
- Umiejętność organizacji i planowania pracy.
- Zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia.
- Umiejętność nawiązywania dobrego kontaktu z klientem.
- Znajomość procedury administracyjnej.
- Umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych.
- Chęć i gotowość doskonalenia wiedzy.
- Gotowość do odbywania podróży służbowych.
- Odporność na stres, dyspozycyjność, obowiązkowość, rzetelność, punktualność.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Zespołu Rodzinnej Pieczy Zastępczej.
- Nadzór i kontrola nad prawidłowością oraz terminowością realizacji zadań merytorycznych w/w Zespołu.
- Nadzorowanie działalności rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka, placówek opiekuńczo - wychowawczych, mieszkań chronionych.
- Zapewnienie poradnictwa, pomocy prawnej i terapii osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej, w szczególności w zakresie prawa rodzinnego.
- Organizowanie rodzinom zastępczym szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji.
- Nadzór nad dokonywaniem okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej i przekazywaniem jej w formie pisemnej do Sądu,
- Nadzór nad procedurą kwalifikacyjną i udział w kwalifikowaniu osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
- Realizowanie postanowień sądu w sprawie umieszczania dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej.
- Realizowanie postanowień sądu w sprawie umieszczania dzieci w instytucjonalnej pieczy zastępczej.
- Realizowanie postanowień sądu w sprawie umieszczania dzieci w zakładach opiekuńczo- leczniczych.
- Współpraca z sądem w sprawach dotyczących opieki i wychowywania dzieci pozbawionych całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej.
- Przygotowywanie pism do sądu oraz innych instytucji.
- Nadzorowanie zgłaszania do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym w celu wspierania i pomocy w rozwiązywaniu problemów rodzin zastępczych.
- Opracowanie i realizacja 3- letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej.
- Sporządzanie sprawozdań rzeczowo - finansowych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przekazywanie ich Radzie Powiatu.
- Ścisła współpraca z pracownikami realizującymi świadczenia.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- Praca na pełny etat.
- Praca w godzinach 730 – 1530 od poniedziałku do piątku.
- Kierowanie zespołem.
- Praca administracyjno - biurowa.
- Biuro pracownika na stanowisku Kierownika Zespołu Pieczy Zastępczej mieści się w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Szczytnie, ul. Konopnickiej 70, na I piętrze budynku (brak windy).
- Pomieszczenia przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Praca przy monitorze komputerowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
- Wyjazdy służbowe, delegacje, udział w szkoleniach.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.
V. Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Życiorys – curriculum vitae
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, kserokopie zaświadczeń o ukończonych szkoleniach, kursach.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectw pracy, zaświadczeń).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną.
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku (w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na badanie lekarskie wstępne do wskazanego lekarza medycyny pracy).
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, (wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego);
- Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego, w przypadku, gdy taki obowiązek istnieje.
- Oświadczenie o pełni władzy rodzicielskiej.
- Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.).
- Wypełniony kwestionariusz osobowy.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2017-04-07 15:30:00
b. Sposób:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach osobiście, lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Konopnickiej 70,12-100 Szczytno.
- Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „ Nabór na stanowisko Kierownika Zespołu Pieczy Zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Szczytnie” w terminie do dnia 07. 04. 2017 r. do godz. 1530 ( liczy się data wpływu do PCPR).
- Aplikacje, które wpłyną do jednostki po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
c. Miejsce:
Sekretariat Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Szczytnie, ul. Konopnickiej 70, pokój nr 3.
VII. Informacje dodatkowe:
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (89) 624 - 97 - 10, (89) 623 - 18 - 44
- Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR.
- Dokumenty aplikacyjne osób niespełniających wymogów formalnych nie będą odsyłane i mogą być odbierane osobiście przez te osoby do 3 miesięcy do dnia ogłoszenia wyników o naborze, a w przypadku ich nieodebrania w tym terminie dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Szczytnie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Alicja Dąbrowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-03-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Alicja Dąbrowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-03-27 15:01:56 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-03-29 11:00:56 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-04-19 14:33:32 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 8807 raz(y) |